LE'SANDA SWEET FOUNDATION [ FOUNDATION VIRAL MASA KINI ]

Wednesday, 13 May 2015

Insiden Minggu lepas

Penulis : emma diana Masa : Wednesday, May 13, 2015 Comments : 0 Labels :
Assalamualaikum ,

Hai semua , lama nya tak update blog , rasa rindu sangat di ruangan sudut blog ku ini , wlaupun dah berlainan wajah , warna putih je semua :)

Emma cuma nak share sikit life emma kat sini , yang mana minggu lepas minggu yang paling bnyak emma terima dugaan . Adik emma xcident di langgar dengan motor orang ketika nak masuk lorong * pakcik tu yang nak masuk lorong* then yang paling sadis , adik emma patah kaki belah kanan , tangan kiri patah , bahu pulak retak , Allahu , Kita nak marah tak boleh , dalam perasaan risau tu , macam2 perasaan datang .. marah , sedih , geram , nak nangis ,.. hmmm Ape yang terjadi dah pun terjadi .

Adik emma tahun ni nak ambil Ujian Peperiksaan Sekolah Rendah ( UPSR ) . Hmm harap Hafiz cecepat sembuh , Semua orang risaukan adik , Mama dah seminggu kat Hospotal , tidur atas kerusi , Kesian kat Mama , Pengorbanan mama tiada tandingan nya . Allah sahaja dapat membalasnya , Kakak & semua sayang mak ..

Muhammad Arif Hafiz
Cepat2 sembuh Adik..

Seminggu kat rumah mak , sebab jaga anak buah usia 1 bulan , Mak harapkan emma jela , sbb emma kakak sulong , ape2 pun kene tolong family , Family first  , mujur suami jenis yang faham . dalam masa yang sama , seronok2 emma dduk rumah mak , Emma boleh lepaskan ciko 'Kucing' dari sangkar [ walaupun tak balik rumah , suami balik kerje memang akan balik rumah , tu pun kol 1 or 2 pagi , sebab suami Outstation ] .. Last emma tinggalkan rumah , lepas ambil baju dan kemas rumah , emma biarkan ciko main kat ruangan ruamh , bahagian ruang tamu , emma tak sangka yang ciko akan keluar tingkap dapur, selalu dye lepak je kat tepi tingkap tu , hmm ntah macam mana boleh jatuh dari tingkat 3 tu , AllahhuAkbar . Mase jatuh tu pagi ahad , emma keluar rumah malam ahad tu pkul 8 malam , 

Ahad kol 1.00am , emma balik dari rumah mak , suami pulak outstaion ke jb , ingt dye ke pahang je outstaion , hurmm balikk2 rumah emma selalu dengar suara ciko mengiau & duduk kat belakang pintu mase nak bukak pintu , tapi xde , emma dengar suara dia . tapi xjumpe , emma cari kat 3 bilik yang ade dalam rumah emma , cari kat toilet & bilik mandi , cari kat dapur , pun xde jugak , emma dah risau , sekali husb tengok bawah , nampak ciko terbaring tapi dalam kotak beralaskan tuala buruk , 

Keterangan dari jiran bawah [ ciko jatuh & berdarah, ] , [ gaduh dengan kucing lain ] , [ di kejar dengan kucing lain ] , dalam mase yang sama, nampak ciko jalan tepang , xsure masa ada kucing tu tepang atau ape , bile dah dekat dengan rumah jiran emma tu dye jilat2 darah dia , dalam masa yang sama jugak kat bontot dye bnyak tahi , kemungkinan ciko dalam keadaan takut lalu terberak , hurmmm , Aku xdapat bayangkan ya Allah , 

Aku pergi kat ciko dengan menangis teresak2 , aku cuba call mana2 klinik haiwan 24jam , tapi sume tak berangkat , ade pun kat KL jalan tun Razak , jauh tu beb , kos pun nak dekat RM250 keatas.. aku tekad cari kat klang smpai kol 4 pagi , xjumpe jugak . Akhir sekali balik tidur 2 jam esok aku g klinik swasta haiwan m tapi xde xtray pulak , kesian ciko dalam kesakitan ,

Lepas tu aku ke hospital veteran tak tau macam mana nak eje tapi klinik haiwan kerajaan la , pun xde xray jugak , aku fedup , aku bawak balik rumah , aku bagi ciko makan ubat selsema dengan ubat tahan sakit , Aku urut2 kaki ciko dengan minyak urut , aku harap ciko bertahan dan kuat , aku tak nak kehilangan dia . Aku dah bagi dye kasih sayang sepenuhnya , aku nak ciko yang dulu ,

ya Allah , harap Allah permudahkan urusakan aku , Family aku dan ciko , harap ciko dapat hidup lama , hmmm tak ade gambar ciko nak share , hanya cerita yang hanya aku mampu kongsikan ,

terima kasih sudi membaca .

lega rasanya dapat ceritakan kisah ciko . kalau di ikutkan panjang lagi ceritanya , tapi emma pendekkan , sampai ade blogger berjaga pukul 3 pagi sanggup tolong emma carikan alamat klinik haiwan 24jam di internet kalau kenal blogger comel ni ZAZAZEHRA ..

ni gambar 2-mei-2015 mase ciko nak vacsin..

Makhluk Allah paling aku cinta dan sayang

Hanya Allah sahaja yang tau apa rahsia antara aku dengan ciko . Mama Papa sayang ciko . harap ciko sihat seperti dulu kata , rindu nak ciko datang cium2 muka Aku , rindu nak ciko datang minta di belai , rindu ciko minta di manja , rindu nak tengok ciko main bola rotan dia , rindu nak tengok ciko waktu muka happy . Allah , sedih sangat masa mandikan dia dalam keadaan badan banyak najis dia , harap ciko sihat . Amiin , 


i love ciko

Terima kasih sudi membaca perkongsian ini , Wassalam :')



No comments:

Post a Comment