LE'SANDA SWEET FOUNDATION [ FOUNDATION VIRAL MASA KINI ]

Saturday, 29 November 2014

Terasa Ianya Masih Di Alam Nyata

Penulis : emma diana Masa : Saturday, November 29, 2014 Comments : 0 Labels :
Assalamaulaikum 

Selamat petang , Actualy petang ni sepatut nya waktu begini aku dah ade dalam kereta suami ambil dari office dan menuju ke syurga kami di bandar bukit tinggi 3 * Bandar parkland* tapi suami masih di tempat kerja , jadi jari2 ni dan mata ini cuba untuk melihat ape yang best di laman sesawang . 

Cuba menjengah ke facebook , youtube*dengar lagu2 yang baru atau best , ke twitter * tweet ngan artis2 saja ambil perkembangan artis* , dan tak juga Instagram *tengok2 item yang hot kat IG tpi tibe2 bosan pulak , di sebabkan terlalu bosan aku teringat semalam hari Ahad , kebetulan suami terpaksa kerja pada hari ahad tu , aku pun ambil keputusan kemas ape y patut then baru lah rehat .

Langkah pertama , kedua dan ketiga semua complete dan tiba masa nak mencari jam dinding untuk gantikan jam dinding yang penah jatuh rosak akibat cuai *paku terlalu dalam ketuk so jatuh* tiba2 ternampak novel-2 yang tersusun rapi pada rak buku di bilik , Dalam hati berkata *Lama nya tak sentuh novel2 ni* 

Tiba2 jari jemari terus capai novel yang pernah ku bace *Cuma sekali sahaja dulu* #LoveYasmin kalau nak di ceritakan tentang kisah novel ni memang tak abis la aku typing , cuma kat sini aku nak share sikit. #LoveYasmin ni berkisahkan hal sebenar yang berlaku pada seorang remaja yang bernama Yasmin J Hunwick *nama gelaran* (Facebook) tapi kalau kawan2 nak cari kat google pun banyak berkisahkan tentang arwah . 

Banyak pengajaran dalam novel ni , Dari Aku tak kenal siapa beliau dari A sehingga Z aku mengenalinya , SubhanAllah kau ciptakan manusia yang cerdik pandai , cantik percakapan yang begitu indah dihari2 nya . Arwah juga punyai family yang terlalu menyayanginya , Seriusly saya suka sikap kasih sayang nya pada adik2 nya , Mama dia Dan Papa nya . Beruntung sangat Arwah  punyai Keluarga sebegitu , Terutama siakap papa nya pada family , terlalu baik , mengajar anak nya y baik2 sahaja. 

Seriusly aku terlalu menyayangi beliau walaupun beliau bukan lah adik aku , kenalan aku , sahabat aku , walaupun tak pernah kenal tak pernah bercakap tak pernah berjumpa , tak pernah kongsi cerita tapi aku rasa macam pernah dia ada dalam diri aku , dalam life harian aku , walaupun kenal arwah lepas meninggal, Pada tahun 2013 aku mula kenal arwah tu pun melalui media masa , media sosial dan tiba ade novel bertajuk ‪#‎loveyasmin‬. sanggup aku beli sebab nak kenali arwah lebih dekat. aku kenal beliau lebih dalam , hati ni sayu sangat .. Allah ~ berulang kali dengar beliau main piano kat youtube , Terasa Arwah masih hidup . SubhanAllah begitu sekali hati ni terasa rindu pada beliau . 

Dengar 

Channel You tube Beliau : Yasmin J Hunwick
Page Arwah di kendali oleh mama dye dan sahabat beliau mungkin : Territory Yasmin J hunwick
Beliau pun ada penulisan di laman sesawang ni  : Blog Arwah Yasmin 

Sama-sama kite sedekahkan alfatihah buat beliau 

Al - Fatihah ...

ni adalah beberapa keping gambar Arwah :


Arwah Yasmin


Arwah YAsmin Bersama papa tersayang dan fmly tersayang..


Cantik sangat Arwah :')






No comments:

Post a Comment