LE'SANDA SWEET FOUNDATION [ FOUNDATION VIRAL MASA KINI ]

Friday, 10 January 2014

Baru Ku Sedar

Penulis : emma diana Masa : Friday, January 10, 2014 Comments : 0 Labels :
Assalamualaikum .
Selamat pagi . Mungkin kamu semua pelik kan knpa emma update blog n mulakan entry y kedua pda taon ni di awal pagi mcm ni.. hanya hati ni y baru trsedar dari mmpi dalam khidupan ni ade 1 rhsia y aku sangka main2 tapi ni sume benar. Ya allah. Salahkah aku kau menghukum ku :'( ok ok aku cuba terangkan kat korang ye knpa emma jadi mcm ni . Kawan2 emma cuma ade 2 bnde je emma nak share tntang khidupan emma sebenar .

1 ) emma baru tau ape maksud kesemua lagu2 kegemaran #nurezwan (suami)
2) emma sangka sakit batu karang tu direka cter .tapi ianya benar. Suami ku betol2 sakit batu karang buah pinggang tue :'(

Story y no dua dulu ye emma cter. Emma selama ni xpercaya kangsong husb emma sakit tue. Dye penah tulis kat dairy kami tapi emma xpernah amik serius y sakit di tulis dalam dairy kami tu cter betol. Xde sebab emma nak caya. Mybe emma xpernah nampak dye buat checkup. Baru emma sedar dye mmg mmpunyai sakit tue. Mungkin salah 1 nya aku xdikurniakan ank lagi . Atau nak kata kami xberusaha xmungkin :'( then selalu nya kalau dye checkup pon dye akan amik ubat y bnyak. Tpi slah satu nya emma penah nmpak ubat y diambil tu mcm ubat demam , ubat batuk , ubat sakit kepala , ubat selsema , 1 ubat tu mmg penuh pill besar2 n ubat tue tulis dalam bahasa english mybe bahasa sainstifik perubatan mungkin? Emma xselidik abis nama ubat tu ape. N emma xtaw kalau2 dye ade sorokkan ubat nya lagi selain ubat tue.. korang emma xtaw ape prasaan emma skrg ni.. then lagi 1 knpa emma ttbe update entry ni? Salah 1 nya emma trbaca perbualan husb dan bondanya (makmertua). Husb emma ni mmg seorang ank y manja. Kalau xdpt 1 bnde 2 dye akan mmberontak dan majok. Tapi ape boleh buat mmg sikap dye. Emma plak sukekan suprise. Bile dye xdpt ape dye nak emma suke tngok dye mcm tue.. sbb mcm budak2. Susah nk nmpak suami berperangai manje cm kebudak2. Sbb dye seorang y bengis dan garang. *menitiskan airmata smbil senyum* ok ok lepas emma trbace perbualan tu emma ade trbace 'wan akan ke hospital esok untuk checkup lagi,batu karang dtg balik.air kencing jadi warna hitam' ya allah mase tu hanya tuhan y tau. Hati jantung darah sume jadi gemuruh xtrkata. Meremang 1 badan. Aku baru sedar ya allah. Sakit tu benar ya allah. Sedangkan makmertua pun tahu :'( ya allah aku selama ni abaikan kesihatan suami ku. Cuma y aku taw dye akan senang dpt sakit*demam,selsema,batuk2 n macm2 lagi*

nak cter kat mama jap lagi.. nak minx pendapat mama. Pastu emma akan mula search cara pemaknan sehat ntuk suami emma. Doakan kesihtan suami emma kawan2.

Story sebab no 1 tadi ye kawan2 pasal maksud kesemua lagu2 favorite dia. Ya alah cinta suami ku pada ku kuat ya allah. Aku dpt rase tapi kenapa?? *bia la aku simpan nya sndri* :'( ok lagu2 kegemaran husb emma y emma ingt buat mase ni
-lagu black tu emma lupa ape tajuk nya.y ade duet ngan pnyanyi rap tu. Mksud lagu tu ade unsur tinggalkan kekasih dalam keadaan nya sakit. Nnti emma ingtkan balik tajuk lagu tu.
-maafkan aku,lagu nyanyian jamal abdillah ngan pnyanyi rap jugak. Mungkin jugak lagu tu untuk cara dye minx maaf kat emma. Emma hayati balik lagu tu smbil nangis :'(
-ku relakan jiwa,nyanyian hazama. Lagu tu mcm dia relakan emma ade org lain bile dye dah xde nnti :'( ya allah air mata ku berderai.. naluri kuat ntok maksud lagu ni. Mungkin maksud dye pun sama mcm tue :'(
*andai suami ku baca blog ku ini.aku ingin bagitau aku menaip dalam keadaan sedih hiba trkjut dan sgt2 mnyesal sbb batu trsedar cinta kau padaku kuat*
-lagu najwa latif . Xingt ape nama tajuk lagu tue. Sahabat mungkin. Selain istri aku la sahabat dia.
Kawan2 bnyak lagi lagu favorite suami emma.tpi xterpk buat mase ni. Mungkin kpala otak baru nak refresh balik .

Sekarang suami ku sedang tdur nyenyak smbil2 sebelum mulakan entry ni tadi aku tenung mukanya lama. Ya allah kau sedang sakit wahai suami ku trcinta. Kenpa kau harus berahsia dan knpa aku baru trsedar semua ni benar? Aku cuba buat y trbaik untuk suami ku ini. Akan ku beri kesemua kasih syg ku pada mu. Jika ditakdirkan jodoh kite.............. ya allah jangan di tulis emma. Doa seorang isteri atau wanita makbul. Aku berharap semuanya akan kekal bahagia seperti mula2 dlu kite kenal. Kawan semua. Maaf kalau entry ni mcm emo skit. Emma patut kan share ngan kowang? Emma xde bukak aib kan? Sama2 doakan kebahagiaan emma ye semua :)

Assalamualaikum sahabat semua ! ..


No comments:

Post a Comment